Friday, June 22, 2012

Rose Garden

Seronoknya kalau di keliling rumah dipenuhi dengan kuntuman bunga ros!


Cantikkan? Sedap mata memandang.



Nampak tenang dan mendamaikan!



Namun ros seindah ini hanya Amie nikmati di Rose Garden, Kundasang! Sayangnya ketika masuk ke taman idaman ini, kerja-kerja ubahsuai taman sedang dijalankan. Semua pokok bunga dibuang termasuk pokok bunga ros... yang Amie tangkap gambar di atas hanya bunga ros yang tinggal, hampir kering dan layu!

13 comments:

mama ju, said...

Mama pun suka ros. indah sgt. tak pernah cuba tanam rasanya mcm tak pandai jaga.

Pernah mendaki gunung kinabalu? ceritalah...

Kakzakie said...

Cantik sungguh Amie. Bunga ros yg best selain cantik bau dia harum. Kakak tak boleh tanam mesti tak keluar bunga...

Amie said...

Mama Ju,
alhamdulillah masa bujang dulu dah 2 kali daki Gunung Kinabalu....

Kak Zakie,
kalau suami tanam, selalunya semua pokok menjadi, pokok bunga keluarkan bunga, pokok buah pun keluarkan buah...hu hu huuu tangan kita aje yang panas...

Nafisa81 said...

aiyooo...bestnya kalau bunga gemuk cam tu kat laman

ROZILA said...

Salam Amie,

Bunga ros memang cantik,tapi nak jaga tu tak ada masa sebab kerja,nantilah dah duduk rumah sendiri,bolehlah berjinak-jinak dgn bunga,sekrg ni duduk quarters susah kalau nak pindah rumah.

Liza Razak said...

kalau dapat tanam kat kat halaman rumah lagi best kan

hajiMete said...

cantiknyerr ros.. ehheee

Abg Bear said...

Salam...

boleh kah hubungi saya di ysukami@yahoo.com

saya nak bertanya tentang pokok bidara...

thanks

Alycia said...

cantiknya bunga ros tu..

selamat berpuasa kak ;)

Wattie said...

Assalamualaikum Amie cayang,
Waaaaa minggu ni minggu buah dan bunga2an ya Amie, kalaulah dapat ku petik sekuntum mawar itewwww.....huhuhu...akan ku sematkan di rambut ikalmu hehehe.....Salam ramadhan dan selamat berpuasa Amie...

Suhami Ahmad said...

baunya pun mesti harum kan...

moh joint contest kad raya dari atok tinggal 2 hari sajok lagi...hihi

http://anaknegori.blogspot.com/2012/07/contest-sapo-nak-kad-rayo.html

Kak yon said...

salam..
akk ada tanam rose di keliling rumah akk..setiap kali berbunga harumanhya semerbak satu laman..

syiela said...

suka dengan poko ros.. tapi saya menumpang yg jiran sebelah punya kekkekeke saya tanam tak hidup :)