Saturday, October 7, 2017

Anggur Yang Dilupakan!

Sesekali mengunjungi teratak usang....takkanlah tak tinggalkan jejak!

 Walaupun gambar ini agak lama tersimpan, tapi ada nilainya yang tersendiri!
Gambar dirakam pada suatu petang ketika berjalan-jalan di belakang rumah dengan si kenit Firdaus!

Budak kecil ini baru lepas mandi, dah pakai baju tidur pun! Mommynya minta dia jadi model buah anggur! Ambil gambar cepat-cepat takut ada semut atau kerengga di pokok!







 Lepas itu, model cilik pun beraksi bawah pokok mangga!


 Kebetulan ada buah mangga yang mencecah ke tanah! Rupanya dia duduk atas buah tu!

Terkejut dia bila buah mangga terutus dari tangkainya! Haa.... dia pun terus pegang buah mangga yang bergetah tu!

3 comments:

hainom OKje said...

Wahhh bestnya belakang rumah ada dusun. Dusun bukan sebarang dusun....dusun mcm kat oversea hihi....senang ke anggur tu nak hidup Amie

Maria Firdz said...

Ya Allah sedapnya tengok buah anggur tu...

Amie said...

Hainom,
anggur tu kami tanam, tinggal begitu saja, jadi yatim piatu tak bersiram tak berbaja, tapi setahun dua kali berbuah.

Maria,
anggur tu tak sempat masak ranum, burung yang makan dulu.